Wednesday, August 24, 2016

EL CONCEPTO DE CONSUMIDOR MIXTO EN EL ORDENAMIENTO JURÍDICO EUROPEO Y MEXICANO

Henrry Sosa Olán y Fredi Qué Landero



Perfiles de las Ciencias Sociales, Año 3, No. 6, Enero - Junio 2016, 131-151 pp.

RESUMEN: El presente trabajo, tiene como objetivo analizar el concepto de consumidor, tanto a nivel europeo como en el ordenamiento jurídico mexicano. Ambos ordenamientos coinciden en que sea una persona física o jurídica que compre bienes o contrate servicios con un propósito ajeno a su actividad comercial. Sin embargo, a diferencia del ordenamiento jurídico mexicano que sí reconoce la figura del consumidor mixto, a nivel europeo no se ha reconocido expresamente, tal y como veremos.





Saturday, August 20, 2016

Alie de Boer y otros: “Active ingredients leading in health claims on functional foods”



Journal of Functional Foods 20 (2016) 587–593

ABSTRACT

Defining and characterising the active ingredient is the first criterion in reviewing scientific substantiation of health claims by the European Food Safety Authority under the Nutrition and Health Claim Regulation. This study analyses three health claim dossiers where the active ingredient is directly connected to the food item containing the bioactive. Since this bioactive itself is held responsible for the effect, the association of the food item and the bioactive is not always justifiable. This association is shown to be influenced by both the type of claim and the substantiating evidence. We argue that it would be preferable to more precisely chemically define the active ingredients. Claims could then be based on a bioactive constituent without the necessity to connect the claim to a specific matrix, becoming more transparent and relevant to both the industry and consumers. Characterisation and defining the bioactive should therefore be central in the health claim.

Keywords: Bioactives, Functional food, Functional ingredients, Health claims, European food law, EFSA




Monday, August 08, 2016

Boletín de bibliografía (alimentación y consumo) nº 89/2016



Págs.

2 Agricultura ecológica

3 Argentina

3 Biotecnología

4 China

5 Comercio internacional

6 Comportamiento y percepción del consumidor

8 Denominaciones de origen y otras indicaciones geográficas

8 EE.UU.

9 Entomofagia

11 Etiquetado e información del consumidor

13 Fraudes

14 Grecia

15 Irradiación

16 OMC

17 Pérdidas y desperdicio de alimentos

18 Publicidad y promoción de ventas

19 Salud y bienestar animal

20 Seguridad alimentaria (disponibilidad de alimentos)

22 Seguridad e inocuidad de los alimentos

24 TTIP (Asociación Transatlántica para el Comercio y la Inversión)

25 De nuestros archivos…

25 Blogs y redes sociales

27 Libros y otros documentos


Consultar:https://www.researchgate.net/publication/305711109_Boletin_de_bibliografia_alimentacion_y_consumo_n_892016?showFulltext=1&linkId=579b53a108ae80bf6ea33bd3


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