Información facilitada por el "Centro Europeo para el Derecho del Consumo" (Barcelona - Bruselas - Madrid) --- Para consultar la página principal: http://derechoconsumo.blogspot.com/

Temas:

Aceite (1) Aceite de oliva (1) Aditivos alimentarios (5) Adulteración (1) Agricultura (5) Agricultura ecológica (1) Alemania (2) Alergias (4) Alimentación (4) Alimentación y consumo sostenibles (2) Alimentación. Ecuador (1) Alimentos destinados a los lactantes y niños (1) Alimentos destinados a los lactantes y niños de corta edad (1) Alimentos destinados al control de peso (1) Alimentos ecológicos (3) Alimentos funcionales (14) Alimentos para usos médicos especiales (1) América Latina (4) Análisis y controles (2) Apicultura (1) Argentina (1) ATCI (1) Bebidas alcohólicas (5) Bebidas energéticas (1) Bibliogafía (2) Bibliografía (17) Bienestar animal (2) Biocarburantes (1) Biotecnología (13) Brasil (2) Brexit (3) Cadena agroalementaria (3) Café (2) Cambio climático (1) Canon digital (1) Carne (2) Carne bovina (1) Carne porcina (1) Cataluña (3) Cereales (1) Chile (2) China (11) Chocolate (2) Ciudadanía de la UE (1) Coadyuvantes tecnológicos (1) Colombia (1) Comercio detallista (1) Comercio internacional (5) Comercio justo (2) Competencia (1) Comportamiento de los consumidores (8) Comportamiento y percepción del consumidor (5) Consumidor (concepto) (1) Consumo (1) Consumo colaborativo (1) Control alimentario (1) Control de calidad (3) Control de las importaciones (3) Declaraciones relativas a la salud (4) Denominaciones de origen (1) Derecho a la alimentación (3) Derecho aimentario (3) Derecho alimentario (111) Derecho chino (1) Derecho comparado (1) Derecho del consumo (38) Derecho Internacional (2) Derechos humanos (1) Desperdicio de alimentos (8) Dinamarca (2) Directrices (1) Distribución (1) Distribución comercial (1) E-book (1) Economía Circular (3) Economía Social (1) Ecuador (1) Educomunicación (1) EE.UU (2) EE.UU. (9) EFSA (1) Enseñanza (1) Entomofagia. Unión Europea (1) Envases y embalajes (1) España (25) Estilo de vida (1) Estructura molecular primaria nueva (1) etc. (2) Ética (3) Etiquetado (36) Etiquetado e información del consumidor (1) Etiquetado nutricional (2) Exportaciones (2) FAO (2) Francia (5) Fraudes alimentarios (2) Gastronomía (2) Globalización (1) Glosario Industria Alimentaria (1) Grecia (1) HACCP (1) Higiene alimentaria (1) Indicaciones geográficas protegidas (10) Industria alimentaria (1) Información radial (1) Ingredientes (1) Innovación (1) Inocuidad alimentaria (2) Integración económica (1) Internet (2) Intolerancia al gluten (1) Investigación biomédica (2) Irradiación de alimentos (1) Italia (7) Jurisprudencia (15) Leche (2) Leche y productos lácteos (1) Libre circulación de mercancías (4) Libre circulación de pacientes (1) Libros (11) Logística y transporte (1) Luis González Vaqué (10) Mecanismos de mercado (1) Medicina Veterinaria (2) Medidas legales (1) Medio ambiente (1) Mercosur (2) Mexico (1) México (1) Miel (1) Nanotecnología (2) Nanoteconología (1) Norma Mundial BRC de Seguridad alimentaria (1) Novel Foods (4) Nuevas tecnologías alimentarias (1) Nutraceuticals (1) Nutrición (12) Obesidad (1) OMC (1) OMS (1) ONU (1) Países emergentes (1) Percepción del consumidor (2) Pérdidas y desperdicio de alimentos. (2) Pesca (3) Piensos (1) Política alimentaria (4) Política comercial. (1) Portugal (1) Prácticas comerciales desleales (5) Preferencias del consumidor (2) Principio de precaución (10) Probióticos (3) Productos alimenticios "sin" (1) Productos lácteos (2) Protección de datos (2) Protección del Medio ambiente (1) Publicidad (18) Publicidad comparativa (1) ReDeco (60) Reglamento (CE) nº 258/97 (1) Religión y producción alimentaria (1) Responsabilidad (2) Salud (2) Salud y bienestar animal (2) Seguridad alimentaria (13) Seguridad alimentaria (disponibilidad de alimentos) (4) Sistema alimentario (1) Sistemas de alerta (2) Soberanía alimentaria (2) Sociología e Historia de la alimentación (1) Sostenibilidad (5) Subvenciones (2) TAIEX (1) Tratados internacionales (1) Trazabilidad (4) TTIP (1) TTIP (Asociación Transatlántica para el Comercio y la Inversión) (5) TTPI (1) Unión Europea (72) Uruguay (2) Vino (10) Visitas recibidas (2)

Tuesday, May 20, 2014

"China-European Union Food Law Working Party" - Bibliography (May 2014)


Books:

.
Melanie Bobik, “Thirst for Wine - Inside China's Wine Industry: The Success Factors of Marketing Wine in China”. Anchor Academic Publishing (2014) 66 pp.
.
Overview
.
China is turning into one of the world's largest, most lucrative food and beverage markets. Especially wine is in demand and has become fashionable as a symbol of social status. This trend is very likely to continue as wine consumption is closely related to income and China's emerging middle class offers tremendous potential…
.
The market's healthy value growth will further encourage newcomers from outside China. But how can a market entrance be successfully managed and what are the main challenges when bringing wine to China?
.
This book is an insiders' guide to efficiently planning a market entry by taking a thorough look at the wine market of China. It surveys the typical behavior of the Chinese wine consumer and examines the relevant factors for a successful market entry. Distribution channels (off- and online), pricing models and marketing activities are scrutinized. Further, the reader gets insights into the challenges of this dynamic market, such as fierce domestic and foreign competition, policies and regulations as well as entry barriers.

The thirst for wine prevails, and this book will leverage your momentum.
.
Articles:
.
Klaus G. Grunert and Natascha Loebnitz. “Evaluative Conditioning of Food Technologies in China: Moderating Effect of Social Trust”. Food Quality and Preference (2014) doi.org/10.1016/j.foodqual.2014.04.016. Article first published online: 26.4.2014 – see: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0950329314000731
.
Xiaohui Luo et al., "Food safety incidents’ influence on the food industry: how food companies perceive environments and how they react strategically". China Agricultural Economic Review, Vol. 6 nº 2 (2014) articleid=17109978&show=abstract. Article first published online: 30.4.2014 – see: http://www.emeraldinsight.com/journals.htm?articleid=17109978&show=abstract
.
David L. Ortega et al., "Agricultural Marketing and Food Safety in China: A Utility Perspective". Journal of Agribusiness in Developing and Emerging Economies, Vol. 4 No. 1 (2014) articleid=17110654&show=abstract. Article first published online: 12.5.2014 – see: http://www.emeraldinsight.com/journals.htm?articleid=17110654&show=abstract
.
Shang-Ho Yang et al., "Product information and Chinese consumers’ willingness-to-pay for fair trade coffee". China Agricultural Economic Review, Vol. 6 No. 2 (2014) articleid=17110009&show=abstract. Article first published online: 30.4.2014 – see: http://www.emeraldinsight.com/journals.htm?articleid=17110009&show=abstract
 
o
o